«Η Ελενίτσα άργησε πολύ να μιλήσει, οι πρώτες της λέξεις ήταν γύρω στα τρία (3) της χρόνια. Δεν μιλάει καθαρά, μπερδεύεται στα σύμφωνα, για παράδειγμα, λέει «θακούλα», αντί για «σακούλα» και πολλές φορές δεν την καταλαβαίνουμε, με αποτέλεσμα να νευριάζει και να θυμώνει. Στην αρχή μας φαινόταν αστείο αλλά μετά αρχίσαμε να ανησυχούμε, γι’ αυτό και αποφασίσαμε να απευθυνθούμε σε κάποιον λογοθεραπευτή».
Η παραπάνω μαρτυρία είναι μια από τις συχνές απαντήσεις που δίνουν οι γονείς στο ερώτημα που τους γίνεται για τον λόγο που απευθύνονται και έρχονται σε επαφή με κάποιον λογοθεραπευτή.
Υπάρχουν, όμως και πολύ πιο σοβαρές δυσκολίες όπως:
1. περίεργη συμπεριφορά
2. μοναχικό, μονότονο και περίεργο παιχνίδι,
3. Δεν παίζει με άλλους και δεν ξέρει πως μπορεί να τους πλησιάσει και να συμμετάσχει σε ομαδικό παιχνίδι
δεν μιλά ή χρησιμοποιεί περιορισμένο αριθμό λέξεων
4. Μιλάει σαν « μωρό» και δεν γίνεται κατανοητό από τρίτους
τραυλίζει, εμφανίζει τικς
5. Το λεξιλόγιο του είναι περιορισμένο και δεν μπορεί να πει αυτό που θέλει γιατί δεν βρίσκει τις κατάλληλες λέξεις
δεν μπορεί να περιγράψει μία εικόνα, χρησιμοποιεί μη ολοκληρωμένες και μικρές προτάσεις
δυσκολεύεται με προμαθησιακές έννοιες και με προγραφικές ασκήσεις
6. Δείχνει απρόσεχτο
7. Φαίνεται επιθετικό
που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα παιδί από τα πρώτα χρόνια της ζωής του, οι οποίες δυστυχώς παραμένουν αδιαφανείς για κάποιους γονείς, ενώ άλλοι θεωρούν πως με το πέρασμα του χρόνου θα διορθωθούν χωρίς την βοήθεια κάποιου ειδικού.
Η αναγνώριση και η αποκατάσταση των παραπάνω δυσκολιών που αφορούν στην επικοινωνία και κατ’ επέκταση στην ανάπτυξη της γλώσσας και της ομιλίας κατά την προσχολική ομιλία, έχει ιδιαίτερη σημασία λόγω των επιδράσεων στην μαθησιακή ικανότητα και των επιπτώσεων στην ψυχική υγεία του παιδιού.
Για αυτό κρίνεται απαραίτητη η επίσκεψη σε κάποιον λογοθεραπευτή, που ειδικεύεται στην πρόληψη, την αξιολόγηση -την διάγνωση, τη θεραπεία και την επιστημονική μελέτη των διαταραχών της ανθρώπινης επικοινωνίας σε παιδιά και ενήλικες.
Για την αντιμετώπιση και την κατάρτιση του θεραπευτικού προγράμματος των διαταραχών λόγου και επικοινωνίας, οι λογοθεραπευτές εφαρμόζουν διάφορες τεχνικές που εξαρτώνται από την φύση της διαταραχής, από την λεπτομερή αξιολόγηση όλων των τομέων του λόγου και από τις ανάγκες του παιδιού και της οικογένειάς του.
Η παραπάνω μαρτυρία είναι μια από τις συχνές απαντήσεις που δίνουν οι γονείς στο ερώτημα που τους γίνεται για τον λόγο που απευθύνονται και έρχονται σε επαφή με κάποιον λογοθεραπευτή.
Υπάρχουν, όμως και πολύ πιο σοβαρές δυσκολίες όπως:
1. περίεργη συμπεριφορά
2. μοναχικό, μονότονο και περίεργο παιχνίδι,
3. Δεν παίζει με άλλους και δεν ξέρει πως μπορεί να τους πλησιάσει και να συμμετάσχει σε ομαδικό παιχνίδι
δεν μιλά ή χρησιμοποιεί περιορισμένο αριθμό λέξεων
4. Μιλάει σαν « μωρό» και δεν γίνεται κατανοητό από τρίτους
τραυλίζει, εμφανίζει τικς
5. Το λεξιλόγιο του είναι περιορισμένο και δεν μπορεί να πει αυτό που θέλει γιατί δεν βρίσκει τις κατάλληλες λέξεις
δεν μπορεί να περιγράψει μία εικόνα, χρησιμοποιεί μη ολοκληρωμένες και μικρές προτάσεις
δυσκολεύεται με προμαθησιακές έννοιες και με προγραφικές ασκήσεις
6. Δείχνει απρόσεχτο
7. Φαίνεται επιθετικό
που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα παιδί από τα πρώτα χρόνια της ζωής του, οι οποίες δυστυχώς παραμένουν αδιαφανείς για κάποιους γονείς, ενώ άλλοι θεωρούν πως με το πέρασμα του χρόνου θα διορθωθούν χωρίς την βοήθεια κάποιου ειδικού.
Η αναγνώριση και η αποκατάσταση των παραπάνω δυσκολιών που αφορούν στην επικοινωνία και κατ’ επέκταση στην ανάπτυξη της γλώσσας και της ομιλίας κατά την προσχολική ομιλία, έχει ιδιαίτερη σημασία λόγω των επιδράσεων στην μαθησιακή ικανότητα και των επιπτώσεων στην ψυχική υγεία του παιδιού.
Για αυτό κρίνεται απαραίτητη η επίσκεψη σε κάποιον λογοθεραπευτή, που ειδικεύεται στην πρόληψη, την αξιολόγηση -την διάγνωση, τη θεραπεία και την επιστημονική μελέτη των διαταραχών της ανθρώπινης επικοινωνίας σε παιδιά και ενήλικες.
Για την αντιμετώπιση και την κατάρτιση του θεραπευτικού προγράμματος των διαταραχών λόγου και επικοινωνίας, οι λογοθεραπευτές εφαρμόζουν διάφορες τεχνικές που εξαρτώνται από την φύση της διαταραχής, από την λεπτομερή αξιολόγηση όλων των τομέων του λόγου και από τις ανάγκες του παιδιού και της οικογένειάς του.
Τετ Ιουλ 11, 2012 2:02 pm από antoniaa11
» ~!Οι οικόσιτοι σκύλοι προστατεύουν τα βρέφη από ορισμένες λοιμώξεις ~
Δευ Ιουλ 09, 2012 2:03 am από antoniaa11
» MΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΚΕΤΟΥ ! ΤΟ ΕΝΑ ΜΩΡΑΚΙ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΜΕΣΑ ΣΕ ΣΚΕΠΗ! ΤΟ ΣΠΑΝΙΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΑΜΑ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΘΗΛΑΣΕΙ!
Κυρ Ιουλ 08, 2012 2:12 pm από antoniaa11
» koritsakia mouuuuuuu...... pou eiste olessssssssss !!!!
Τετ Ιουλ 04, 2012 7:33 am από antoniaa11
» επιτελους γεννησααα..........
Τετ Ιουλ 04, 2012 7:30 am από antoniaa11
» Κορισακια μου τη γνωμη σας!!!!!
Δευ Μάης 21, 2012 5:52 pm από antoniaa11
» Η ΑΓΑΠΟΥΛΑ ΜΑΣ ΓΕΝΝΗΣΕ.......
Κυρ Μάης 20, 2012 12:25 pm από Σόνια
» καλως σας βρηκα και καλη αρχη!!!!!!!!!!!!!!
Τρι Μάης 15, 2012 6:51 am από antoniaa11
» xronia pollaaaaaaaaaaa se oles tis manoulessssssss!!!!!
Κυρ Μάης 13, 2012 11:27 pm από xristinaki wiiiiii